2010. október 25., hétfő

Egy újabb ékszertartó

A kedvenceim közé tartoznak az ékszertartók, mármint a miniben való elkészítésük. Ez valamiféle hódolat a "ruha istene" előtt, pedig amúgy semmi közöm a ruhakészítéshez.
Íme itt a legújabb, aminek készítési folyamatát most már valamennyire meg is tudom osztani másokkal. Legalábbis azt, ahogyan én csinálom. Egy kedves ismerősöm rendelte meg, a szülinapjára lepte meg vele magát. Csak a kézbesítéssel akadtak gondok. :)

Először itt van néhány kép a folyamatról:



A parkettát bükkfafúrnérból készítettem. Érdemes vigyázni a csücskök vágásánál, mert könnyen törnek szálirányban.



 

A baba testét mindig újságpapírból kasírozom vörösrézhuzalra, és a Szuperinfóhoz hasonló újságok a legjobbak (főleg a nem színesek). A vázhoz ez esetben hurkapálcát is használtam, és egy fagolyót a "fejnek". A talapzatot egy 5x5 cm-res kis képkeret keretezi, amit egy képkeretezőnél csináltattam (egyszerre 15 is) a jóember legnagyobb bosszúságára :). Most csináltam először "karokat" neki, amire leginkább fülbevalókat lehet akasztani.





A testet azután lefestem akrillal, majd két fázisú repesztőlakkal, hogy kellően réginek hasson. A végén jön egy kis cipőpaszta, ami megadja a patináját. Én a Kiwit használom, jobb, mint a hobbi patinázó paszták.



És végül a ruha megkreálása következik, bár erről vajmi kevés kép készült. Kevés időm volt az elkészítésre. A szabásmintát minden egyes esetben az adott babára készítem, így nincs két egyforma. A cipőt és a táskát is az adott pillanat ihlete szüli, így előre csak egy vázlatszerű képem van meg az egészről, amit minden esetben papírra vetek.
Íme néhány kép a végeredményről:




 







Remélem, egyszer más is kedvet kap ilyen esztétikus és egyben praktikus tárgyak készítéséhez.

2 megjegyzés:

  1. Hi Lívia,your dresser is amazing,i really love the work!
    I invite you to participate in my little giveaway.Best miniregards from Spain.

    VálaszTörlés
  2. Thank you for your invitation, Tink-Sonia!

    VálaszTörlés